Wervelkolomklachten

Wat kan de fysiotherapeut betekenen bij wervelkolomklachten?

Pijn in uw wervelkolom (rug, bovenrug of nek) tijdens dagelijkse activiteiten? Blijf hier niet langer mee lopen! Er zijn diverse behandelmogelijkheden om u te helpen. Neem bij klachten contact op fysiotherapeuten van Fysio Vertigo.

Specifieke en aspecifieke rugklachten

Wervelkolomklachten kunnen zowel een specifieke als aspecifieke oorzaak hebben. Wanneer de oorzaak van klachten duidelijk te achterhalen is middels een foto of MRI, spreekt men van specifieke klachten. In alle andere gevallen wordt gesproken van aspecifieke klachten. Een klein deel van alle rugklachten kent een duidelijk aanwijsbare oorzaak. Zoals bijvoorbeeld een hernia Veruit de meeste vormen van wervelkolompijn kennen geen duidelijk aanwijsbare oorzaak. Klachten ontstaan vaak door het aannemen van een verkeerde houding of door het verkeerd uitvoeren van een bepaalde beweging. Te weinig beweging of repetitieve, eenzijdige bewegingen kunnen ook leiden tot rugpijn. Ook stressoren kunnen leiden tot wervelkolomklachten.

Deze behandelmogelijkheden kunnen u helpen bij uw klacht:

• Fysiotherapie
  • Manuele Therapie
  • McKenzie Therapie
  • Oefentherapie/rugscholing

Joeri is daarbij aangesloten bij het RugNetwerk Zuid-Oost Nederland, een regionaal netwerk dat fysiotherapeutisch handelen wetenschappelijk volgens de laatste inzichten up-to-date houdt. Zo bent u altijd voorzien van optimale zorg bij lage rugklachten.

Je kunt de onderstaande knoppen gebruiken om een afspraak te maken.

Maak direct een afspraak

MA 08:00 tot 20:00